Lojalitetsprogrammet styrkes når Widerøe kommer om bord, og medlemmene får mulighet til å tjene Spenn på flyvninger med både Norwegian og Widerøe. EuroBonus Gold- og Diamond-medlemmer får en eksklusiv statusmatch til toppnivået Priority.
– Norwegian Reward blir enda sterkere når medlemmene nå får flere muligheter til å tjene fordeler på tvers av flyselskapene. Vi vet at mange av Widerøes reisende er svært lojale, og vi tilbyr derfor en “statusmatch” fra EuroBonus, slik at de får Norwegian Reward Priority og kan fortsette å reise med fordeler, sier Magnus Thome Maursund, kommersiell direktør i Norwegian.
– Med Norwegian Reward vil vi kunne tilby opptjening til enda flere av våre reisende. I dag er det hvert år én million reisende på våre kommersielle ruter som ikke får opptjening av bonuspoeng. Med overgangen til Reward, vil reisende på alle våre kommersielle ruter få både opptjening og fordeler når de reiser med Widerøe, sier Espen Steiro, kommersiell direktør i Widerøe.
Fordelsprogrammet Norwegian Reward gir fordeler som gratis bagasje og Fast Track, og medlemmer opptjener Spenn ved hver flyvning som igjen kan brukes på nye flyreiser, overnatting på Strawberry-hoteller og snart i Rema 1000-butikkene.
– Vi mener at Norwegian Reward er det beste programmet for Widerøes kunder. Programmet gir raskere opptjening av fordeler, også for kunder som ikke reiser hver uke. Samtidig beholder de som reiser mest fordelene de er vant til, som tilgang til flyplasslounger der dette tilbys, avslutter Steiro.
Statusmatch
Fra 16. oktober er Widerøe ute av EuroBonus og Eurobonus-medlemmer kan ikke bruke opptjente fordeler på Widerøes flyvninger.
Widerøes kunder som er Eurobonus med Gold- og Diamond-status kan “statusmatche” til Norwegian Reward Priority. Det betyr at disse får tilgang til alle fordeler i Norwegian Reward fra første dag.
Kunder som ønsker å benytte seg av statusmatch kan søke via nettsiden Norwegian Reward Status Match